Followers

Wednesday, April 27, 2011

hidup sebagai kita

hidup sebagai seorang kita dalam masyarakat yang begitu majmuk memerlukan banyak kesabaran terutama apabila kita perlu bergaul sesama kaum... tetapi ini adalah kisah tentang sesetengah masyarakat ayng sangat bijak memutar belitkan cerita....... masyarakat ini tinggal serumah dengan salah seorang kawan aku....kawan aku pulak bukanlah beragama islam...dia seirang yang sangat penyabar dan lembut tutur katanya.... kejadian ini berlaku dihadapan mata ku sendiri.... wajarkah sebagai satu masyarakat yang berbilang kaum kita hanya mementing kan kaum kita sahaja???????????????? hal ini membuatkan aku berfikir sepuluh kali...kolej tempat aku menuntut konon nya adalah kolej kepunyaan kaum (I)...sememangnya di kolej ini mereka amat mementingkan kaum mereka sahaja....aku pula memang tidak suka keadaan macam ni...sangat membuatkan aku stress dengan kehidupan ni.....

0 si bijaksana berkata:

Post a Comment