Followers

Wednesday, June 29, 2011

mencari suatu kepastian....

aku tak sedar masa telah berlau begitu pantas hingga aku tersedar dari lamunan yang selama ini hanya aku yang pasti....
 ianya adalah kenyataan...ia juga adalah mimpi bagi seorang gadis seperti aku...

dulu aku hanya lah seorang pelajar yang sering mendapat tempat terakhir didalam kelas..
kini aku bergelar pelajar di sebuah kolej swasta..tak tahu aku bagaimana aku dimasa hadapan...
sejak aku menjejakkan kaki dikota kuala lumpur ini, bermacam-macam pancaroba yang aku telah lihat....kadang kala ianya mencuit hati, kadangkala ianya hanya menyakitkan hati...

sesekali aku memandang ke kiri dan kanan ku...apakah ini yang aku mahu kan sejak dulu..... aku hanya mengeluh....mengenang kan nasib dan keadaanku,sedangkan ada orang yang lebih teruk keadaan nya berbanding aku yang serba ada....
walaupun tidaklah semewah mana...aku masih mempunyai ibu dan ayah yang sering memberikan aku kata-kata semangat untuk meneruskan hidupku di kota ini...
namun...aku masih mencari suatu kepastian....mengapa tiada yang aku jumpa itu dapat meyakin kan aku dengan keputusan ku ini....aku hanya tersenyum bersendirian....tidak tahu mengapa....bagiku...ketika ini aku hanya perlu menghabiskan sisa pembelajaranku....aku yakin...suatu hari aku akan menemukan jawapan dari semua soalanku itu....

untuk mendapatkan kepastian itu tidaklah mudah......aku harus terus yakin akan pilihan ku ini...kerana sekali aku sudah melangkah...aku tidak dapat menoleh kembali masa-masa yang telah berlalu ini...........

0 si bijaksana berkata:

Post a Comment