Followers

Sunday, November 13, 2011

cinta atau suka?



haaaaa..entry kali nie agak menarik bagi aku la.....cinta atau suka?
semlam dengan beraninya aku tanye kat si dia tu....soalannya macam ni.

husna: awak saya nak tanye nie..tapi jawablah dengan jujur k...
si dia: boleh je...nak tanya ape nie?
husna: awak, dalam hati awak masih adakah orang tu walaupun sekecil zarah sekalipown?
si dia: awak jujur saya cakap dia akan cuba rampas saya dari awak walau macam mane cara skalipun...

haaa..pernah tak korang dengar atau korang sendiri cakap macam gitu kat gf/bf korang? aku agak terkejut and on the spot tau airmata mengalir....sungguh tak disangka itu jawapan yang dia beri....and then aku terus tanya soalan seterusnya...korang mesti dapat agak punyela...

husna: awak...andai kata kita dah tak bersama lagi, adakah awak akan kembali kepada dia?
si dia: saya akan pilih antara awak atau dia....jika dia berubah kerana saya, saya takkan pilih dia...tapi jika dia berubah kerana allah saya akan pertimbangkan..

macam tu la lebih kurang jawapan dia...
mau taknya aku nangis kat sini....korang bayangkan lah jika orang yang korang sayang sangat cakap cam tuh kat korang...aku tak dapat nak bayangkan keadaan aku malam semalam.. tapi aku cukup tertarik dengan kata-kata si dia tuh...adakah aku sayangkan dia lebih dari aku sayangkan ALLAH...ya ALLAH, masa tuh baru aku sedar...aku dah fikir terlalu jauh sangat...betul kata dia...
bagi aku:
jika kita sayangkan sesorang tu lebih dari kita ingat tuhan, itu bukan cinta itu adalah suka..
jika kita ingatkan sesorang tu lebih dari kita ingat tuhan, itu bukan cinta itu suka...
jika kita jaga sesorang itu lebih dari kita jaga ingatan kita pada tuhan, itu bukan cinta itu suka....

0 si bijaksana berkata:

Post a Comment